Cum a fost Prima Evadare 2016 pentru fete

Condițiile aprige de la Prima Evadare 2016 au făcut ca doar 11 bicicliste amatoare să termine cu bine întreg traseul, din 117 care au luat startul. La categoria Elite procentajul este mai bun, patru din 11 au ajuns la linia de finish.

A fost greu, fără îndoială, dar cum au perceput cele mai bune bicicliste din România traseul noroios de la Prima Evadare? O parte din ele au răspuns întrebărilor noastre.

Adriana Ceaușescu, SportGuru-BCR Racing Team (locul 2, Elite)

Adriana Ceausescu - Prima Evadare 2016 - foto Ionut Dumitru
Foto: Ionuț Dumitru

“Pentru mine a fost un concurs destul de dificil anul acesta, fiindcă sunt legitimată și a trebuit să alerg la categoria Elite, alături de fetele mai tinere cu 15-19 ani. M-am pregătit moral, știam că am antrenamente bune în picioare și că am o șansă să ies pe podium. Cele mai grele momente au fost pe porțiunile unde se putea fugi mai tare, pentru că trebuia să trag singură. Am strâns din dinți, am luat un gel și gata!”, ne-a spus dintr-o suflare Adriana.

Dificultatea concursului? De nota 7. “Așa suntem noi, femeile, uităm repede”, a spus ea.

Adriana și-a adus aminte de un concurs și mai greu decât Prima Evadare de anul acesta, de Cozia MTB din 2014, căruia îi dă nota 9 pe scara dificultății. “Cred că a fost cea mai grea cursă din viața mea! Cinci ore a durat, iar când am ajuns în ultimii 5 km îmi venea să sărut asfaltul!”, ne-a spus ea.

Monica Cojocaru, Giant Team Romania (locul 4 Elite Feminin)

Monica Cojocaru

“Cursa a fost foarte grea din cauza noroiului. Din păcate, nu am folosit cauciucuri speciale pentru noroi”, a spus Monica.

Ea a apreciat că Prima Evadare 2016 a avut un grad de dificultate ridicat, nota 7/10.

“Eu am făcut tot ce am putut în această cursă. Dacă aveam și cauciucuri de noroi sigur altfel stăteau lucrurile. Sper că la anul mă voi clasa mai bine”, a mai spus Monica.

Beata Adrienne Piringer, Giant Team Romania (abandon)

Piringer Beata - Adrienne“Din păcate, la km 20, când am ieșit de pe câmp și am intrat pe o porțiune de asfalt, chiar în curbă, când să intrăm înapoi în câmp, am alunecat și am căzut. M-am lovit tare pe partea stângă, mai ales la picior și nu am mai putut să mă ridic. Am avut noroc cu echipa de la salvare și cu o voluntară, că m-au ajutat până a venit antrenorul după mine. Eram necăjită și supărată, pentru că eram pe locul 2, după fata din Ucraina și puteam să termin cursa pe podium. Așa a fost să fie…Momentan fac repaus și o să mă pregătesc pentru concursul următor”, ne-a mărturisit Beata.

Irina Dumitru, BikeXpert Racing Team (abandon)

Irina Dumitru - Prima Evadare 2016 - foto Events Photographer
Foto: Events Photographer

Irina Dumitru (BikeXpert Racing Team), cea care a câștigat ultimele două ediții, era clar una dintre favoritele la câștigarea titlui. Din păcate, ea a fost nevoită să abandoneze cursa.

“Nu am terminat cursa, am abandonat la palatul Ghica. Nu am avut probleme tehnice și nici nu m-am accidentat, pur și simplu am fost atât de răcită încât nu puteam să respir. Îmi urca pulsul la 180 bpm, instantaneu”, ne-a spus ea.

“M-am gândit mult dacă să iau startul sau nu, m-am consultat și cu echipa…mi-am dorit foarte mult să-mi mențin șirul de victorii, cu atât mai mult acum când aveam și concurență din afara țării. O știu pe Kristina Konvisarova de la o cursă UCI – XCO de la Cluj, unde ea a câștigat, iar eu m-am clasat pe poziția a treia. Îmi doream revanșa, dar o coincidență nefastă a făcut ca tocmai acum să fiu răcită”.

Irina ne-a spus că a ajuns cu greu la palatul Ghica și că rămăsese în urmă încă din prima parte a cursei. Avea febră, frisoane și simțea cum îngheață pe bicicletă.

Irina Dumitru apreciază că Prima Evadare are un grad de dificultate de nota 5, pe o scară de la 1 la 10, dar în condițiile în care traseul este uscat. Altfel, când este noroi, cursa urcă brusc pe la 8-9.

“O decizie înțeleaptă era să nu iau startul, ținând cont de consecințele pe care încă le suport, una dintre ele fiind că, cel mai probabil, nu voi putea lua startul la Marvin, concursul meu de suflet”, a spus Irina Dumitru.

Raluca Catană, Focus-FreeRider (locul 2, Feminin Open)

Raluca Catana - Prima Evadare 2016“Cursa a fost una grea din cauza noroiului, iar momentele dificile au fost în zonele de câmp, unde se supraîncărcau roțile cu noroi”, ne-a spus Raluca, care a fost lipsită de probleme tehnice la acest concurs.

Ea a folosit anvelope Continental X-King Protection, care nu sunt cauciucuri speciale pentru noroi. În aceste condiții, a apreciat Prima Evadare ca fiind un concurs “epuizant”.

Noemi Lupuj, BikeXpert Racing Team (locul 3, Feminin Open)

Noemi Lupuj - Prima Evadare 2016“A fost o zi bună, am scăpat de ploaie am pedalat constant, chiar și pe porțiunile mai grele și sunt mulțumită de rezultatul obținut”, ne-a spus Noemi Lupuj.

Noemi a folosit cauciucuri de noroi Bontrager, pe care le recomandă tuturor, pentru că o duceau “peste tot”.

“Din fericire nu am avut probleme mecanice și schimbătorul a mers perfect, în ciuda noroiului depus pe el”.